සමූපකාරය වසර සියයකට ආසන්න කාලයක් පුරා මහජන ගෞරවය දිනාගත් ආයතනයක් වශයෙන් තිබුණා. ඒත් වර්තමානයේදී සමූපකාරය නමින් විවිධ මූල්ය ආයතන කි්රයාත්මක වන බවට කරුණු අනාවරණය වී තිබෙනවා. මෙවැනි ආයතනවලට එරෙහිව නිත්යානුකූල කි්රයාමාර්ග ගැනීමට හැකියාවක් නැද්ද?
රජය මේ පිළිබඳව නීතිය කි්රයාත්මක කිරීමට කටයුතු කරල තියෙනවා. පසුගිය දවස්වල සිදු වූ විවිධ මූල්ය අක්රමිකතා සහ සිදුවීම් නිසා මේ ගැන රජයේ විශේෂ අවධානය යොමුවෙලා තිබෙනවා.
ඒ නිසා මෙවැනි නීති විරෝධී ජාවාරම්වලට විරුද්ධව දැඩි පියවර ගැනීමට සැළසුම් කර තියෙනවා. ඔබ සඳහන් කළ ආකාරයට අද සමහර ආයතන සමූපකාරය කියන නමට බැංකුව කියන නම යොදාගෙන කටයුතු කරනවා.
ඒත් මහ බැංකුවේ ලිඛිත අනුමැතියක් නැති කිසිම සමූපකාර ආයතනයකට බැංකුව කියල හඳුන්වමින් දැන්වීම් ප්රචාරය කරමින් ප්රසිද්ධ ආයතන වශයෙන් කටයුතු කරන්න බැහැ.
ඒ ත් පසුගිය අවුරුදු කිහිපයේදීම මේ වගේ ආයතන කිහිපයක් කි්රයාත්මක වුණා. මම කියන්නෙ නැහැ ඒ ආයතන සක්විති රණසිංහගෙ වගේ හොර ආයතන කියල.
ඒත් ඔවුන්ට සමූපකාර බැංකුව කියල කියන්න අයිතියක් නැහැ. එහෙම කරනවානම් එයින් සිදුවන්නේ මහජනතාව මුලාවෙ දැමීමක්. ඒක සදාචාරයට හෝ නීතියට පටහැනි දෙයක්.
පසුගිය දිනවල මානව සම්පත්, වාහන සමූපාකාර බැංකු ආදි නම් වලින් ආයතන බිහිවී තිබුණා. ඒත් මේ ආයතනවලට බැංකු නමින් පෙනී සිටින්න ලිඛිත අවසරයක් මහ බැංකුවෙන් ලැබිලා තිබුනෙ නැහැ.
මේ ආකාරයට අවිධිමත් ලෙස ආයතන කි්රයාත්මක වීම ඒ ආයතනවලට වගේම රටේ සමූපකාර ක්ෂේත්රයට ඇති ගෞරවයටත් හානියක් වෙන්න පුළුවනි.
කෙටියෙන්ම කිව්වොත් සමූපකාර දෙපාර්තමේන්තුවේ ලියාපදිංචි වූ පමණින් ඔවුන්ට බැංකු වශයෙන් පෙනී සිටින්න බැහැ. ඒත් සමහරු මේක දැන දැනම උල්ලංඝණය කරනවා.
එම ආයතනවලින් මෙතෙක් “සක්විති පන්නයේ” වංචා සිදු නොවුණත් එහෙම දේවල් සිදු නොවේය කියල අපිට ස්ථීර නිගමනයකට එන්න බැහැ.
ඒ නිසා සමූපකාර දෙපාර්තමේන්තුවේ, පළාත් සභාවල සමූපකාර ආයතන ලෙස ලියාපදිංචි වී තිබෙන ආයතනවලට බැංකු ආයතන ලෙස කි්රයාත්මක වෙන්න අවශ්යනම් මහ බැංකුවේ ලිඛිත අවසරයක් ගත යුතුයි.
ඒ සඳහා මාසයක කාලයක් ලබාදීමට අපට හැකියාවක් තියෙනවා.
අපි මේ සියලු දේවල් සිදු කරන්නේ සමූපකාරය කියන නමට මහජනතාව තුළ කාලයක් තිබූ විශ්වාසය ආරක්ෂා කරගත යුතු නිසයි. ඒ වගේම විධිමත් ලෙස කි්රයාත්මක වීම මගින් ඒ ආයතනවලට සිදු වන්නේ යහපතක්.
ඒ වගේම සමූපකාර පනතත් වර්තමානයට ගැළපෙන ආකාරයට සංශෝධනය විය යුතුයි.
ග්රාමීය මට්ටමේ කි්රයාත්මක සණස සමිති පවා තමන්ගේ නමට බැංකුව යන විශේෂණ පදය එක්කරගෙන තිබෙනවා. එම සමිතිවලට බැංකු වශයෙන් කි්රයාත්මක වීමට හැකියාවක් තියෙනවාද?
ඒක මෙහෙමයි, සණස සංවර්ධන බැංකුව විශේෂිත බැංකුවක් වශයෙන් මහ බැංකුව විසින් පිළිඅරගෙන තියෙනවා. ඒ බැංකුවට අධ්යක්ෂ මණ්ඩලයක් සභාපතිවරයෙක් ඉන්නවා. ඒ නිසා සණස සංවර්ධන බැංකුව ගැන කිසිම ප්රශ්නයක් නැහැ.
ඒත් ග්රාමීය මට්ටමේ සණස සම්තිවලට බැංකුව කියල නම පාවිච්චි කරන්න බැහැ. ඒව එක් ග්රාම නිලධාරි වසමක් සීමාකර ගත් සීමිත සාමාජිකයන් පිරිසක් ඉන්න සකසුරුවම් හා ණය දෙන සමිති විශේෂයක් පමණයි.
මාධ්ය මගින් පසුගිය කාලය පුරාම සමූපකාර නම ඇතුළත් විවිධ බැංකු පිළිබඳ දැන්වීම් වාර්තා පළ වුණා. ඒත් මේ ආයතන පිළිබඳ සමූපකාර අමාත්යාංශය කිසිදු නීති්යානුකූල පියවරක් අරගත්තෙ නැහැ. මේ ආයතන ගැන ආණ්ඩුවට හදිස්සියේම මතක් වෙලා තියෙන්නෙ ඇයි..?
කෙනෙකුගේ මොළේ පෑදෙන්න නම් අත්දැකීම්වලට මුහුණ දෙන්න ඕනෑ. පසුගිය දිනවල ඇතිවූ තත්ත්වය නිසා තමයි මේ ගැන අවධානය යොමුකිරීමට සිදු වුණේ. කතාවක් තියෙනවා අත්දැකීම්වලින් පාඩම් ඉගෙන ගන්න කියලා. කොහොමත් මේ වැඩේ කාටත් හොඳයි.
ඒත් සමහරු කියන්නේ ඉස්තාලය වහන්න යන්නේ අශ්වයා පැන ගියාට පස්සෙ කියල..?
ඉස්තාලය ඇරල තිබ්බොත් තව අශ්වයො කී දෙනකු පැනල යයිද කියල කියන්න බැහැ. ඒ නිසා තමයි නීති ගෙන එමින් පැරැණි නීති අලුත් කරමින් ආණ්ඩුව කටයුතු කරන්නෙ. අපි පිළිගන්න ඕනෑ මේ රටේ මුල්ය නීතිරීතිවල හිස්තැන් අඩුපාඩු තියෙනවා කියල. අපි ඒ හිස්තැන් වසා දැමිය යුතුයි.
ඒ වගේම රටේ ජනතාවත් දැනුවත් විය යුතුයි. ජනතාව හරියට දැනුවත් වෙලා හිටියනම් සක්විති වගේ පුද්ගලයකු ළඟ මුදල් තැන්පත් කරන්නෙ නැහැ. මහජනතාවටත් හරි අවබෝධයක් නැහැ. ඒ නිසා තමයි මේ වගේ අවාසනාවන්ත දේවල් සිදුවන්නෙ.
ඒ නිසා මහජනතාව දැනුවත් කරන වැඩපිළිවෙළකුත් ඇති කළ යුතුයි. නැතිනම් ආණ්ඩුවේ බැංකු පහ හයක් තියෙද්දී පුද්ගලික බැංකු දහයක් පහළොවක් තියෙද්දි කවුද සක්විති ළඟ සල්ලි දමන්නෙ. මේකට ප්රධානම කාරණය වෙලා තියෙන්නේ වෙන කිසි දෙයක් නෙමෙයි නොදැනුවත් භාවය සහ මූල්ය නීතිවල තියෙන අඩුපාඩුයි.
සමූපකාර ක්ෂේත්රයේ ආයතන සමඟ ගණුදෙනු කිරීමේදී පාරිභෝගිකයන් අවධානය යොමු කළ යුතු කරුණු මොනවාද..?
සමූපකාර ක්ෂේත්රයේ ආයතන සමඟ මූල්ය ගනුදෙනු කරනවා නම් අවධානය යොමු කළ යුත්තේ එම ආයතන සමූපකාර දෙපාර්තමේන්තුව පිළිගත් ආයතනද කියන එකයි. ඒ සහතිකය තියෙනවනම් ප්රමාණවත්.
එතකොට ගණුදෙනුකරුවන් අමාරුවේ වැටෙන්නෙ නැහැ. කොහොමත් විවිධ සේවා සමූපකාර සමිති සමඟ කි්රයාත්මක වන ග්රාමීය බැංකු සමඟ ගණුදෙනු කරන්න බය වෙන්න ඕනෙ නැහැ.
මිල සූත්රයට අනුව ලබන නොවැම්බරයේදී ගෑස් මිල පහළ යාමට නියමිත බවට ඔබ ප්රසිද්ධ ප්රකාශයක් කළා. නොවැම්බරයේදී සිදුවන එම ගෑස් මිල අඩුවීම අනිවාර්යයෙන්ම සිදුවන දෙයක්ද?
මිල සූත්රය මත පදනම්ව බලන කොට මිල පහළ දැමිය යුතුයි. පසුගිය දිනවලදී ගෑස් මිල ජාත්යන්තර වශයෙන් අඩුවීමක් වෙලා තියෙනවා. ඒ නිසා එම ජාත්යන්තර මිල අඩුවීමේ වාසිය ජනතාවට ලබාදිය යුතුමයි. මෙතනදී ජනමාධ්යටත් වගකීමක් තියෙනවා මේ මිල අඩුවීම ගැන ජනතාව දැනුවත් කිරීමට.
එතකොට තමයි ගෑස් මිල ඉහළ යද්දි ඉහළ ගිය ආප්පෙ, ඉඳි ආප්පෙ, ප්ලේන්ටියේ මිලත්, පහළට දමා ගන්න පුලුවන් වෙන්නෙ. නැතිනම් ගෑස් මිල අඩුවීමේ වාසිය යන්නෙත් ජනතාවට නෙමෙයි කලුකඩ මුදලාලිට.
මේ මිල පාලනය කිරීමේ සටන කළ යුත්තේ අප සියලු දෙනා ම එකට එකතු වෙලයි. එතකොට තමයි ජනතාවට සහන ලබා දෙන්න පුළුවන් වෙන්නෙ.
ගෑස් මිල පහළ යන බව කියන්නෙ නොවැම්බර් මාසයේදීයි. ඒත් ඉදිරියේදී කිරිපිටි මිලේ ඉහළ යාමක් පිළිබඳව අවදානමක් තියෙනවා. මේ තත්ත්වය පාලනයට ආණ්ඩුවට වැඩපිළිවෙළක් නැද්ද?
කිරිපිටි මිල ඉහළ යාම පාලනයට පුලුවන්කම ලැබිලා තියෙන්නෙත් අපි ගත්තු කි්රයාමාර්ග නිසයි.
අපි එක් එක් සමාගම්වලට අවශ්ය ආකාරයට කටයුතු කරන්න සූදානම් නැහැ. මම කටයුතු කරන්නේ හැම පාර්ශවයකටම සාධාරණයක් ඉටුවන ආකාරයටයි.
සමහර සමාගම් පසුගිය කාලයේදී විවිධ ඉල්ලීම් කරමින් මිල ඉහළ යාමක් අපේක්ෂා කළා. ඒත් ඔවුන්ට අවශ්ය ආකාරයට කටයුතු කිරීමට ආණ්ඩුව ඉඩ ලබා දුන්නෙ නැහැ.
ජාත්යන්තර වෙළෙඳ පොළේ තෙල් මිල පහළ යාමේ වාසිය ජනතාව ලබාදෙන ලෙස ඉල්ලා එජාපය හා ජවිපෙ උසාවි යාමේ සූදානමක් තියෙනවා. ඇත්තෙන්ම ලෝක තෙල් මිලට සාපේක්ෂව අපේ තෙල් මිල පහළ හෙළිය නොහැකිද..?
තෙල්මිල පහළ හෙළිය යුතුයි. හැබැයි ඒ විධිමත් විධිහකටයි. දැන් ලෝක වෙළෙඳ පොළේ තියෙන මිලට ගත්තු තොග නෙමෙයි අද ලංකාවේ අලෙවි කරන්නෙ. ඒවා පැරැණි මිලට ගත් ඉන්ධන තොග . අලුත් තොගවලින් තමයි මිල සංශෝධනයක් ගැන බලාපොරොත්තු විය හැක්කෙ.
අද එජපය හා ජවිපෙ උත්සාහ කරන්නෙ තෙල් මිලෙන් දේශපාලන වාසියක් ගන්නයි. එහෙම නැතිව මෙතන ජනතාවට ආදරයක් නැහැ. මම මේකට කියන්නේ බොර තෙලේ වාසි විපක්ෂයට ගැනීම කියලයි.
ඒත් සිදුවෙන්න ඕනෑ, නියම යථාර්ථය ජනතාවට පැහැදිලි කරමින් ආණ්ඩුවටත් මාර්ග පෙන්වා දීමයි. ඒත් අද විපක්ෂයෙන් ඒ වගකීම හරියට ඉටු වෙන්නෙ නැහැ. ඒ ගැන අපිට කණගාටුයි.
ඔබත් සමඟ ආණ්ඩුවට එකතු වු ඇතැම් අය යළිත් එජාපයට එකතුවීමට සාකච්ඡා සිදුවෙමින් තිබෙන බවට එජාප මහ ලේකම් තිස්ස අත්තනායක මහතා පුවත්පතකට ප්රකාශ කර තිබුණා. මෙහි ඇත්ත නැත්ත කුමක්ද?
සමහරු ඔය වගේ සිහින දකිනව. ඒත් මේ දේවල් ඇත්ත වෙන දේවල් නොවෙයි. රට තීරණාත්මක මොහොතකට ඇවිල්ල තියෙන්නේ. ත්රස්තවාදය පරාජය කිරීමට සාර්ථක මෙහෙයුමක් දියත් වෙමින් තියෙන්නෙ.
මේ වගේ වෙලාවක සියලු දෙනා කළ යුත්තෙ රජය හා ජනාධිපතිතුමාගේ දෙඅත් ශක්තිමත් කිරීමයි.
අද පාර්ලිමේන්තුවේ ඉන්න බහුතර මහජන නියෝජිත පිරිසක් දරන්නෙ මේ අදහසයි. ඒ වගේම අපි කණ්ඩායම එජාපයෙන් ඉවත් වුණේ ප්රතිපත්තිමය හේතූන් මතයි.
ඒ නිසා අපිට යළි එජාපයට යන්න ඕනෑ කමක් නැහැ. සිදුවෙන්න ඉඩ තියෙන්නේ එජාපයේ ඉන්න තවත් පිරිසක් ආණ්ඩුවට එකතුවීමයි. කොහොමත් එජාපය කියන්නේ පිරිහෙමින් තියෙන දේශපාලන පක්ෂයක්.
සාකච්ඡා කෙළේ උදිත ගුණවර්ධන
Ministry of Defence - Sri Lanka (MOD)
Lankaenews
Sri Lanka News Updates at LankaNewspapers.com
රාජ්ය ආරක්ෂක, මහජන ආරක්ෂාව, නිතිය හා සාමය පිළිබද අමාත්යාංශය
Powered by Department of Government Information-Sri Lanka
Sri Lanka News - ColomboPage.com
Security News Feed - http://www.navy.lk
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment